VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti MotPro autoservis s.r.o.
Platné od: 2025
IČO: 23077981
DIČ: CZ23077981
Sídlo: Zbraslavská 12/11, Malá Chuchle, 159 00 Praha
E-mail: motpro.cz@gmail.com
Telefon: +420 601 542 144
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností MotPro autoservis s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“) a jejími zákazníky (dále jen „Zákazník“) při poskytování služeb opravy, servisu, diagnostiky a souvisejících služeb u silničních vozidel.
Zákazník odesláním objednávky, přistavením vozidla nebo podpisem zakázkového listu/protokolu stvrzuje, že se s těmito VOP seznámil a souhlasí s nimi.
Ustanovení VOP jsou závazná i v případě, že k přijetí objednávky dojde ústně, telefonicky nebo elektronicky.
2. POSKYTOVANÉ SLUŽBY
Poskytovatel poskytuje služby spočívající v údržbě, opravách, diagnostice, přezouvání pneumatik, detailingových pracích a jiných souvisejících činnostech dle aktuální nabídky.
Přesný rozsah prací je specifikován v zakázkovém listu nebo potvrzení objednávky.
Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí služby bez udání důvodu, zejména v případech nevhodného technického stavu vozidla nebo podezření na protiprávní jednání.
3. CENY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Ceny služeb jsou určeny dle platného ceníku nebo individuální nabídky. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Cena může být upravena v případě zjištění dalších závad během opravy, o čemž bude
Zákazník neprodleně informován.
Zákazník je povinen uhradit cenu za služby před převzetím vozidla, není-li dohodnuto jinak.
V případě prodlení s platbou může být účtován úrok z prodlení ve výši 0,1 % denně.
4. ODPOVĚDNOST A VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI
Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené:
vadami, které nebyly zřejmé při přijetí vozidla,
nesprávným či neúplným zadáním Zákazníka,
zanedbáním údržby ze strany Zákazníka,
opotřebením nebo vnitřními vadami dílů,
zásahem třetí osoby, vandalismem nebo živelnou událostí.
Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu osobních věcí zanechaných ve vozidle.
Záruka se nevztahuje na:
materiál dodaný Zákazníkem,
opravy prováděné výslovně na žádost Zákazníka bez doporučeného rozsahu,
běžné opotřebení, pneumatiky, kapaliny a spotřební materiál.
Odpovědnost Poskytovatele za případné škody je omezena do výše ceny poskytnuté služby.
5. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ VOZIDLA
Vozidlo je předáváno a přebíráno na základě předávacího protokolu. Bez jeho podepsání není možné reklamovat stav vozidla.
Při převzetí vozidla je Zákazník povinen zkontrolovat stav vozidla a upozornit na případné nesrovnalosti ihned.
Vozidlo bude vydáno po úplném zaplacení ceny za služby.
6. REKLAMACE
Reklamace je nutné uplatnit písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od převzetí vozidla.
Poskytovatel má právo na přezkoumání oprávněnosti reklamace a její vyřízení ve lhůtě 30 dnů.
Reklamace se nevztahuje na vady vzniklé v důsledku nesprávného používání vozidla nebo dalších zásahů po převzetí.
7. NEUHRAZENÍ CENY SLUŽBY A ZADRŽOVACÍ PRÁVO
Zákazník je povinen uhradit cenu za poskytnuté služby v plné výši před převzetím vozidla, není-li dohodnuto jinak písemně.
V případě, že Zákazník cenu služeb neuhradí ani po výzvě k úhradě, je společnost MotPro autoservis s.r.o. oprávněna využít zadržovací právo dle § 1395 a násl. občanského zákoníku a zadržet vozidlo do úplného zaplacení dlužné částky.
Za dobu, po kterou je vozidlo zadrženo z důvodu neuhrazení ceny, má Poskytovatel právo požadovat:
úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení,
poplatek za skladování vozidla ve výši 200 Kč za každý den, kdy je vozidlo zadržováno.
Zákazník bere na vědomí, že po dobu zadržení vozidla nenese Poskytovatel odpovědnost za běžné opotřebení vozidla, za závady vzniklé v důsledku nečinnosti vozidla, nebo za škody způsobené vyšší mocí.
V případě prodlení delšího než 60 dnů je Poskytovatel oprávněn uplatnit právní kroky včetně soudního vymáhání pohledávky, přičemž veškeré náklady s tím spojené (včetně právního zastoupení) ponese Zákazník.
Vydání vozidla bude provedeno pouze po úplném uhrazení všech dluhů, úroků z prodlení a poplatků souvisejících se skladováním.
V případě, že Zákazník neuhradí dlužnou částku ani po uplynutí 60 dnů ode dne splatnosti, vyhrazuje si Poskytovatel právo zahájit právní kroky včetně soudního vymáhání, a následného vymáhání dluhu prostřednictvím exekutora, včetně možnosti zpeněžení zadrženého vozidla v rámci exekučního řízení.
8. STORNO OBJEDNÁVKY A STORNO POPLATEK
Zákazník má právo zrušit objednávku služeb pouze písemně nebo e-mailem, nejpozději 24 hodin před sjednaným termínem.
V případě zrušení objednávky méně než 24 hodin před sjednaným termínem je Poskytovatel oprávněn účtovat storno poplatek ve výši 30 % z odhadované ceny objednaných služeb, minimálně však 500 Kč.
Nedostavení se Zákazníka na sjednaný termín bez omluvy je považováno za zrušení objednávky a zakládá nárok na plný storno poplatek.
9. TERMÍN DODÁNÍ A PRODLOUŽENÍ LHŮTY
Termín dokončení prací je uveden pouze jako orientační, pokud není výslovně písemně sjednáno jinak.
Poskytovatel nenese odpovědnost za prodlení způsobené:
pozdním dodáním náhradních dílů,
nutností rozšíření opravy,
vyšší mocí nebo jinými nepředvídatelnými okolnostmi.
V případě prodloužení opravy bude Zákazník o této skutečnosti informován v co nejkratší možné době.
Zákazník bere na vědomí, že prodloužení termínu dodání neopravňuje k odmítnutí převzetí vozidla ani k požadavku na slevu z ceny.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Poskytovatel zpracovává osobní údaje Zákazníků pouze za účelem plnění smluvních povinností a v souladu s platnou legislativou.
Bližší informace jsou dostupné v Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách Poskytovatele.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli VOP měnit. Změny nabývají účinnosti jejich zveřejněním na webových stránkách.
Právní vztahy se řídí právním řádem České republiky.
Případné spory budou řešeny přednostně smírnou cestou, jinak před příslušným soudem v Praze.
12. PŘEVZETÍ A DOPRAVA VOZIDLA
Pokud Poskytovatel zajišťuje odvoz nebo dovoz vozidla od Zákazníka nebo k Zákazníkovi, je Zákazník povinen zajistit, aby vozidlo mělo dostatečné množství paliva pro převoz.
V případě, že během přepravy vozidla dojde k nutnosti dotankování paliva, má Poskytovatel právo náklady na doplnění paliva připočítat k ceně zakázky.
Poskytovatel nenese odpovědnost za spotřebu paliva během přepravy vozidla.
13. ZKUŠEBNÍ JÍZDY
Zákazník podpisem zakázky nebo předávacího protokolu výslovně souhlasí s tím, že Poskytovatel nebo jím pověřený pracovník může v rámci diagnostiky nebo kontroly kvality provést se svěřeným vozidlem zkušební jízdu, a to i v běžném silničním provozu.
Tyto jízdy jsou nezbytné pro řádné provedení opravy nebo kontroly funkčnosti vozidla a Zákazník s nimi výslovně souhlasí.
Poskytovatel se zavazuje provést zkušební jízdu s maximální péčí a v souladu s platnými právními předpisy.