MENU
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti MotPro autoservis s.r.o.

Platné od: 2025
IČO: 23077981
DIČ: CZ23077981
Sídlo: Spojovací 783/41, Vysočany, 190 00 Praha 9
E-mail: motpro.cz@gmail.com
Telefon: +420 601 542 144

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností MotPro autoservis s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“) a jejími zákazníky (dále jen „Zákazník“) při poskytování služeb opravy, servisu, diagnostiky a souvisejících služeb u silničních vozidel.

Zákazník odesláním objednávky, přistavením vozidla nebo podpisem zakázkového listu/protokolu stvrzuje, že se s těmito VOP seznámil a souhlasí s nimi.

Ustanovení VOP jsou závazná i v případě, že k přijetí objednávky dojde ústně, telefonicky nebo elektronicky.

2. POSKYTOVANÉ SLUŽBY

Poskytovatel poskytuje služby spočívající v údržbě, opravách, diagnostice, přezouvání pneumatik, detailingových pracích a jiných souvisejících činnostech dle aktuální nabídky.

Přesný rozsah prací je specifikován v zakázkovém listu nebo potvrzení objednávky.

Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí služby bez udání důvodu, zejména v případech nevhodného technického stavu vozidla nebo podezření na protiprávní jednání.

3. CENY A PLATEBNÍ PODMÍNKY

Ceny služeb jsou určeny dle platného ceníku nebo individuální nabídky. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.

Cena může být upravena v případě zjištění dalších závad během opravy, o čemž bude
Zákazník neprodleně informován.

Zákazník je povinen uhradit cenu za služby před převzetím vozidla, není-li dohodnuto jinak.

V případě prodlení s platbou může být účtován úrok z prodlení ve výši 0,1 % denně.

4. ODPOVĚDNOST A VYLOUČENÍ ODPOVĚDNOSTI

Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené:
vadami, které nebyly zřejmé při přijetí vozidla,
nesprávným či neúplným zadáním Zákazníka,
zanedbáním údržby ze strany Zákazníka,
opotřebením nebo vnitřními vadami dílů,
zásahem třetí osoby, vandalismem nebo živelnou událostí.

Poskytovatel nenese odpovědnost za ztrátu osobních věcí zanechaných ve vozidle.

Záruka se nevztahuje na:
materiál dodaný Zákazníkem,
opravy prováděné výslovně na žádost Zákazníka bez doporučeného rozsahu,
běžné opotřebení, pneumatiky, kapaliny a spotřební materiál.

Odpovědnost Poskytovatele za případné škody je omezena do výše ceny poskytnuté služby.

5. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ VOZIDLA

Vozidlo je předáváno a přebíráno na základě předávacího protokolu. Bez jeho podepsání není možné reklamovat stav vozidla.

Při převzetí vozidla je Zákazník povinen zkontrolovat stav vozidla a upozornit na případné nesrovnalosti ihned.

Vozidlo bude vydáno po úplném zaplacení ceny za služby.

6. REKLAMACE

Reklamace je nutné uplatnit písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od převzetí vozidla.

Poskytovatel má právo na přezkoumání oprávněnosti reklamace a její vyřízení ve lhůtě 30 dnů.

Reklamace se nevztahuje na vady vzniklé v důsledku nesprávného používání vozidla nebo dalších zásahů po převzetí.

7. NEUHRAZENÍ CENY SLUŽBY A ZADRŽOVACÍ PRÁVO

Zákazník je povinen uhradit cenu za poskytnuté služby v plné výši před převzetím vozidla, není-li dohodnuto jinak písemně.

V případě, že Zákazník cenu služeb neuhradí ani po výzvě k úhradě, je společnost MotPro autoservis s.r.o. oprávněna využít zadržovací právo dle § 1395 a násl. občanského zákoníku a zadržet vozidlo do úplného zaplacení dlužné částky.

Za dobu, po kterou je vozidlo zadrženo z důvodu neuhrazení ceny, má Poskytovatel právo požadovat:
úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení,
poplatek za skladování vozidla ve výši 200 Kč za každý den, kdy je vozidlo zadržováno.

Zákazník bere na vědomí, že po dobu zadržení vozidla nenese Poskytovatel odpovědnost za běžné opotřebení vozidla, za závady vzniklé v důsledku nečinnosti vozidla, nebo za škody způsobené vyšší mocí.

V případě prodlení delšího než 60 dnů je Poskytovatel oprávněn uplatnit právní kroky včetně soudního vymáhání pohledávky, přičemž veškeré náklady s tím spojené (včetně právního zastoupení) ponese Zákazník.

Vydání vozidla bude provedeno pouze po úplném uhrazení všech dluhů, úroků z prodlení a poplatků souvisejících se skladováním.

V případě, že Zákazník neuhradí dlužnou částku ani po uplynutí 60 dnů ode dne splatnosti, vyhrazuje si Poskytovatel právo zahájit právní kroky včetně soudního vymáhání, a následného vymáhání dluhu prostřednictvím exekutora, včetně možnosti zpeněžení zadrženého vozidla v rámci exekučního řízení.

8. STORNO OBJEDNÁVKY A STORNO POPLATEK

Zákazník má právo zrušit objednávku služeb pouze písemně nebo e-mailem, nejpozději 24 hodin před sjednaným termínem.

V případě zrušení objednávky méně než 24 hodin před sjednaným termínem je Poskytovatel oprávněn účtovat storno poplatek ve výši 30 % z odhadované ceny objednaných služeb, minimálně však 500 Kč.

Nedostavení se Zákazníka na sjednaný termín bez omluvy je považováno za zrušení objednávky a zakládá nárok na plný storno poplatek.

9. TERMÍN DODÁNÍ A PRODLOUŽENÍ LHŮTY

Termín dokončení prací je uveden pouze jako orientační, pokud není výslovně písemně sjednáno jinak.

Poskytovatel nenese odpovědnost za prodlení způsobené:
pozdním dodáním náhradních dílů,
nutností rozšíření opravy,
vyšší mocí nebo jinými nepředvídatelnými okolnostmi.

V případě prodloužení opravy bude Zákazník o této skutečnosti informován v co nejkratší možné době.

Zákazník bere na vědomí, že prodloužení termínu dodání neopravňuje k odmítnutí převzetí vozidla ani k požadavku na slevu z ceny.


10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Poskytovatel zpracovává osobní údaje Zákazníků pouze za účelem plnění smluvních povinností a v souladu s platnou legislativou.

Bližší informace jsou dostupné v Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách Poskytovatele.

11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Poskytovatel si vyhrazuje právo kdykoli VOP měnit. Změny nabývají účinnosti jejich zveřejněním na webových stránkách.

Právní vztahy se řídí právním řádem České republiky.

Případné spory budou řešeny přednostně smírnou cestou, jinak před příslušným soudem v Praze.

12. PŘEVZETÍ A DOPRAVA VOZIDLA

Pokud Poskytovatel zajišťuje odvoz nebo dovoz vozidla od Zákazníka nebo k Zákazníkovi, je Zákazník povinen zajistit, aby vozidlo mělo dostatečné množství paliva pro převoz.

V případě, že během přepravy vozidla dojde k nutnosti dotankování paliva, má Poskytovatel právo náklady na doplnění paliva připočítat k ceně zakázky.

Poskytovatel nenese odpovědnost za spotřebu paliva během přepravy vozidla.

13. ZKUŠEBNÍ JÍZDY

Zákazník podpisem zakázky nebo předávacího protokolu výslovně souhlasí s tím, že Poskytovatel nebo jím pověřený pracovník může v rámci diagnostiky nebo kontroly kvality provést se svěřeným vozidlem zkušební jízdu, a to i v běžném silničním provozu.

Tyto jízdy jsou nezbytné pro řádné provedení opravy nebo kontroly funkčnosti vozidla a Zákazník s nimi výslovně souhlasí.

Poskytovatel se zavazuje provést zkušební jízdu s maximální péčí a v souladu s platnými právními předpisy.

14. VOZIDLA STARŠÍ 15 LET, S NESTANDARDNÍ SPECIFIKACÍ NEBO SE STOČENÝM TACHOMETREM

U vozidel starších než 15 let, u vozidel s nestandardní výbavou, atypickou konstrukcí nebo u vozidel dovezených mimo trh EU Poskytovatel neposkytuje záruku na plnou kompatibilitu a funkčnost evropských náhradních dílů.

Stejně tak u vozidel se stočeným tachometrem nebo s nejasnou servisní historií nelze zaručit správnou funkci mechanických, elektronických a diagnostických systémů.

Poskytovatel v těchto případech neodpovídá za následné závady, komplikace při opravě, ani za nemožnost dosažení očekávaného výsledku opravy.

Zákazník bere na vědomí, že u takových vozidel může dojít k prodloužení termínu opravy, navýšení ceny nebo nemožnosti provést opravu v původně plánovaném rozsahu.

Poskytovatel odpovídá pouze za škody prokazatelně způsobené jeho hrubou nedbalostí nebo úmyslným jednáním. V ostatních případech je odpovědnost Poskytovatele výslovně vyloučena.

Poskytovatel upozorňuje, že provoz a servis starších nebo neprověřených vozidel je spojen se zvýšeným rizikem neočekávaných závad, které nelze předem předvídat ani zcela vyloučit.

15. ODPOVĚDNOST ZA VÝSLEDEK OPRAVY

Poskytovatel provádí opravy vozidel s odbornou péčí a dle běžných standardů autoservisního oboru. I přes tuto skutečnost nelze u starších vozidel nebo vozidel s více závadami zaručit trvalý výsledek opravy ani úplné odstranění všech problémů.

Záruka se vztahuje výhradně na opravený díl nebo úkon, nikoli na celé vozidlo jako celek.

V případě opakovaného výskytu závady po opravě je Poskytovatel oprávněn nabídnout její bezplatné odstranění v přiměřené lhůtě. Zákazník však nemá nárok na vrácení peněz, náhradu ušlého zisku, náklady na odtah, náhradní vozidlo ani jiné následné škody.

Poskytovatel nenese odpovědnost za vady nebo škody, které:
  • vznikly v důsledku opotřebení nebo skrytých vad dílů,
  • nebyly zřejmé při diagnostice,
  • vznikly nesprávným užíváním vozidla, montáží neoriginálních dílů nebo zásahem třetí osoby.
Zákazník bere na vědomí, že vozidla mohou mít navzájem propojené elektrické, mechanické a softwarové systémy a následná závada na jiné části vozidla po opravě neznamená, že oprava byla provedena vadně.

Poskytovatel neodpovídá za žádné nepřímé, následné nebo ekonomické škody (včetně ztráty příjmů, zisku, ušlé zakázky nebo nemožnosti užívání vozidla).

Veškeré reklamace se řídí zákonnými lhůtami a musí být uplatněny písemně s přesným popisem závady.

Zákazník bere na vědomí, že žádná reklamace nezakládá právo na finanční kompenzaci, vrácení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud Poskytovatel nabídne řádnou opravu v přiměřené době.

16. REKLAMACE A ZACHOVÁNÍ PODMÍNEK ZÁRUKY

Zákazník je povinen umožnit Poskytovateli provést kontrolu a diagnostiku reklamované závady přímo v provozovně Poskytovatele.

Pokud Zákazník bez předchozí dohody umožní zásah do vozidla jiné osobě nebo servisu, záruka na opravu automaticky zaniká a reklamace nebude uznána

Poskytovatel si vyhrazuje právo ponechat si vozidlo po nezbytnou dobu k ověření závady a provedení testů, včetně zkušebních jízd

Zákazník bere na vědomí, že případná oprava v rámci reklamace neprodlužuje původní záruční dobu a nevztahuje se na jiné části vozidla, které nebyly předmětem původní opravy

Reklamace se nevztahuje na závady vzniklé běžným opotřebením, nevhodným užíváním, úpravami vozidla, instalací neoriginálních dílů, nebo zanedbáním pravidelné údržby

Poskytovatel má právo odmítnout reklamaci, pokud:
  • byla závada způsobena okolnostmi mimo jeho kontrolu,
  • došlo ke ztrátě dat v řídících jednotkách nebo k selhání softwaru,
  • zákazník neposkytl úplné nebo pravdivé informace o předchozích opravách či stavu vozidla.
Zákazník se zavazuje, že v průběhu reklamačního řízení nebude svévolně užívat vozidlo, dokud nebude závada odborně posouzena, aby nedošlo ke zhoršení jejího stavu.